Retur- och reklamationsrutiner
Hur gör jag en retur?
Du som konsument har rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning. Varan behöver vara oanvänd och oskadad.
För att göra en retur, skicka tillbaka varan till oss och ange att det gäller en retur samt ditt ordernummer. Observera att du som kund alltid står för risken vid transporten. Vi skickar inte ut retursedel; vid ångrade köp är det du som kund som betalar och ordnar med returen till oss. Du finner returadressen i bekräftelsemailet. Eller om du skriver till oss under fliken kontakta oss så hjälper vi dig.
(Vi överväger att stå för returfrakten i framtiden, men detta skulle kräva en höjning av våra priser för att täcka returkostnaderna.)
Vid byte av modell eller storlek, skicka tillbaka det du inte vill behålla och lägg en ny order på vår hemsida.
Hur gör jag en reklamation?
Om du har fått en defekt eller felaktig vara, bör du göra en reklamation. Mejla vår kundservice, ange ditt ordernummer och beskriv ditt ärende. Skicka gärna med en bild på varan, detta underlättar reklamationshanteringen för både dig och oss.
Kan jag lämna tillbaka varor direkt till er som är köpta via hemsidan?
Ja, det går utmärkt! Hör av dig innan så att vi kan säkerställa att vi är på plats. I vissa fall kan vi till och med komma till dig.