Retur- och reklamationsrutiner
Hur gör jag en retur?
Som kund har du rätt att ångra ditt köp utan särskild anledning inom 30 dagar från att du mottagit din beställning. Varan behöver vara oanvänd och oskadad. Du är alltid välkommen att höra av dig även efter 30 dagar eftersom vi i de flesta fall är tillmötesgående.
För att göra en retur skickar du tillbaka varan till oss tillsammans med en notering om att det gäller en retur samt ditt ordernummer. Observera att du som kund ansvarar för returen under transporten. Vi skickar inte ut retursedel utan vid ångrade köp är det du som kund som betalar och ordnar med frakten tillbaka.
Returadressen finns i ditt orderbekräftelsemejl. Du kan även kontakta oss via fliken Kontakta oss så hjälper vi dig.
(Vi överväger att erbjuda fri returfrakt i framtiden. Detta skulle dock innebära en prisjustering för att täcka kostnaden.)
Byte av modell eller storlek
Vid byte skickar du först tillbaka varan du inte vill behålla och lägger sedan en ny order på hemsidan.
Hur gör jag en reklamation?
Om du har fått en defekt eller felaktig vara ska du göra en reklamation. Mejla vår kundservice, ange ditt ordernummer och beskriv felet. Skicka gärna med en bild på varan eftersom det underlättar hanteringen.
Kan jag lämna tillbaka varor direkt till er om de är köpta via hemsidan?
Ja, det går bra. Hör av dig i förväg så att vi kan säkerställa att någon är på plats. I vissa fall kan vi även komma till dig.
Vårt löfte till dig
Vi vill att alla våra kunder ska vara nöjda. Därför erbjuder vi personlig service och pengarna tillbaka om du inte är helt nöjd med din rem.