Information om ångerrätt och återbetalning
Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans.
Ångerfristen börjar löpa dagen efter att du tagit emot varan. Du kan givetvis ångra dig även innan ångerfristen har börjat genom att kontakta oss och meddela detta. Observera att ångerrätten inte gäller specialbeställda produkter, exempelvis måttbeställda remmar.
För att ångra ditt köp, kontakta oss skriftligen och spara en kopia som bevis. E-post fungerar utmärkt: info@harpsoesweden.se.
Du har rätt att undersöka varans egenskaper och funktion. Tänk dock på att inte hantera varan mer än nödvändigt, då du riskerar att få ersätta säljaren för eventuell värdeminskning. För att säljaren ska ha rätt till ett värdeminskningsavdrag måste du ha fått information om detta vid köptillfället.
Det finns inget krav i lagen på hur du ska ångra dig, men för att kunna bevisa ditt ångerköp rekommenderar vi att du gör det skriftligen. Använd gärna ångerblanketten på Konsumentverkets webbplats.
Du behöver skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar från den dag du meddelade att du ångrar dig. Du står själv för returfrakten, förutsatt att vi informerat dig om detta innan köpet.
Spara kvittot på försändelsen som bevis på att du skickat tillbaka varan.
Så snart varorna har scannats in på vårt lager, kommer Billmate att hantera återbetalningen.
läs mer på hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/angerratt/