Information om ångerrätt och återbetalning

Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans.

Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Du kan givetvis ångra dig även innan ångerfristen har börjat genom att kontakta säljaren och meddela detta.
Ångerfristen gäller inte på specialbeställda produkter t ex måttbeställda remmar.

Tänk på att ångra dig skriftligen och spara en kopia som bevis. E-post funkar alldeles utmärkt till info@harpsoesweden.se
Du har rätt att undersöka varans egenskaper och funktion. Men tänk på att inte hantera varan mer än nödvändigt. Gör du det riskerar du att få ersätta säljaren för varans värdeminskning. För att säljaren ska ha rätt till ett värdeminskningsavdrag måste du ha fått information om det i samband med att du ingick avtalet.

Det finns inget krav i lagen som säger att du måste ångra dig på ett särskilt sätt, men för att kunna bevisa att du ångrat dig bör du göra det skriftligen. Använd gärna ångerblanketten på Konsumentverkets webbplats.

Du behöver skicka tillbaka varan till säljaren inom 14 dagar från den dag du meddelat att du ångrar dig. Du ska själv betala returfrakten, förutsatt att säljaren har informerat dig om det innan du ingick avtalet.

Tänk på att du bör kunna visa att du skickat tillbaka varan till säljaren. Se till att få ett kvitto på försändelsen och spara detta som bevis.
Så fort varorna scannats in på vårt lager så sköter Billmate återbetalningsdelen.

läs mer på hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/angerratt/