Frakt,Leveranstider och Logistik

Allmänt

We do not ship to the UK. Instead, we recommend to order from our English reseller https://bestfoxcall.co.uk/product/safety-gun-strap-sgs-tracking-hunter-v2/

Beställningar som görs på helgfria vardagar före kl. 16:00 skickas normalt inom två dagar. För beställningar gjorda på helger eller helgdagar sker leveransen vanligtvis inom två arbetsdagar, förutsatt att varan finns i lager.

I Sverige levereras våra fraktalternativ normalt inom 2-3 arbetsdagar efter att varorna har skickats från vårt lager. För internationella leveranser kan det ta upp till en vecka eller längre beroende på destination. När din beställning har lämnat vårt lager övergår ansvaret för leveransen till fraktbolaget, som sedan levererar enligt det valda fraktsättets angivna tidsramar. Vänligen notera att leveranstiden kan förlängas om varan inte finns i lager vid beställningstillfället eller efter att den har skickats från vårt lager. Om du inte har valt ett spårbart fraktalternativ har vi tyvärr ingen möjlighet att följa paketet när det har lämnat Sverige.

Speciella leveransvillkor för vissa områden

Posten levererar till vissa delar av Norrland och Gotland med en dags fördröjning. Detta gäller postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98. Denna extra dag är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.

Häva köp vid leveransförseningar

Om leveransen blir försenad har du som kund alltid rätt att häva köpet. Det kan ibland vara omöjligt för oss att fullfölja en beställning, till exempel om vår leverantör inte kan leverera varorna till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.

Fraktsätt i Sverige

Vi skickar normalt våra paket med Postens Varubrev klass 1.

  • Leveranstid: Det tar normalt 1 vardag att nå fram efter att det skickats från vårt lager.
  • Fraktkostnad: 49 kr för ekonomi och 59 kr för standardfrakt. Beställningar över 600 kr levereras fraktfritt.
  • Leverans: Dina varor levereras till brevlådan. Om paketet är för stort för brevlådan, lämnas det till närmaste utlämningsställe och du får en avisering via sms. Du kan även välja brevavisering för 10 kr extra.

Spåra ditt paket

Försändelse-id för paket I Sverige

Varje paket får ett kolli-id (spårningsnummer) som kan användas för att spåra paketet. Du får kolli-id när varan har blivit packad och registrerad, skickat till den e-postadress du använde vid beställningen. Med kolli-id kan du spåra paketet från att det sorteras av fraktbolaget tills du hämtar ut det.

Försändelse-id för paket utanför Sverige

Om du väljer ett spårbart fraktalternativ får du ett Kolli-ID (spårningsnummer) så snart din beställning är packad och registrerad. Detta gör att du kan följa paketet hela vägen till din adress. Om du väljer ett icke spårbart alternativ har vi tyvärr ingen möjlighet att spåra paketet efter att det har lämnat Sverige. Oavsett fraktval får du alltid ett e-postmeddelande när din beställning har blivit packad och registrerad, så att du vet när den har skickats från vårt lager.

Försändelse-id för varubrev

För varubrev får du ett försändelse-id som låter dig se när brevet passerar postterminaler och eventuellt når Postens utlämningsställe. Denna spårning är inte lika detaljerad som för paket. Försändelse-id för varubrev får du på begäran via info@harpsoesweden.se eller 0721-778327. När ett varubrev har sorterats på postterminalen, skickas en leveransavisering till dig via sms, e-post eller brev. Om varubrevet ryms i brevlådan, levereras det direkt. Om det är för stort, lämnas det till närmaste utlämningsställe och du får en avisering med ett fyrsiffrigt löpnummer. Med detta löpnummer kan du hämta ut ditt varubrev hos Postens utlämningsställe. Om du inte har fått aviseringen, kan du hämta ut varubrevet med hjälp av försändelse-id som du hittar i leveransbekräftelsen.

Hos ombudet

För att hämta ut din försändelse behöver du legitimation och det nummer som finns i sms- eller e-postaviseringen. Om du har valt brev avi, ta med den tillsammans med legitimationen till ombudet.

Om du saknar aviseringen, kan du hämta paketet med kolli-id, spårningsnummer, löpnummer och legitimation. Dessa uppgifter finns i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.

Observera att du alltid måste kunna visa legitimation vid uthämtning av paket. Endast personen vars namn står på paketet får hämta ut det hos ombudet.

Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för hanteringen av ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.), och tar därför ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera det enligt beskrivningen på vår hemsida.

Leveransförsening

Leveranstiderna kan förlängas på grund av oförutsedda förseningar.

Vi har nästan alla produkter i lager, vilket anges tydligt på respektive artikel. Om det står att produkten skickas från oss inom 2 till 5 vardagar, finns den på leverantörens lager varifrån vi beställer och skickar vidare till dig inom utsatt tid. Om produkten är slut även hos leverantören, uppstår leveransförseningar och vår kundservice kontaktar dig via e-post eller telefon. Vi hjälper dig gärna med förslag på likvärdiga produkter om sådana finns.

Speciella leveransvillkor för vissa områden

Posten levererar till vissa delar av Norrland och Gotland med en eller ett par dagars fördröjning. Detta gäller postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98. Denna extra tid är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.

”Inget köp är avslutat förrän du som kund är helt nöjd. När du handlar hos oss kan du alltid känna dig trygg.”